sobota, 29 lipca 2017

Kebab wegetariański.


Witam! Dziś przychodzę do Was z przepisem na kebaba wegetariańskiego, bo nie zawsze przecież musi być mięso. A mi bardzo posmakował dlatego postanowiłam się z Wami podzielić tym przepisem. Na pewno nie jest to typowy kebab i robiłam go pierwszy raz, ale na pewno nie ostatni. Nie przedłużając już zaczynam.

Do przygotowania kebaba będzie potrzebne:
  • 1 główka kalafiora
  • 2 łyżeczki czosnku granulowanego
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/4 szklanki sosu ostrego
  • 2 łyżki stopionego masła
  • gotowa tortilla
  • sałata
  • świeży ogórek
  • czerwona papryka
  • pomidor
  • szczypiorek
  • sos czosnkowy 
  • sól. pieprz do smaku   

Kalafior obrobić na małe różyczki i podgotować do momentu kiedy zacznie mięknąć. 
Czosnek granulowany i 1/2 łyżeczki soli wymieszać z ostrym sosem i stopionym masłem. Ja dodatkowo dodałam trochę łagodnego ketchupu. 
Następnie przygotowany wcześniej kalafior wymieszać z przygotowanym sosem, wyłożyć na blaszkę i piec w piekarniku w 220(stopni)C przez 20min. Po 10min w piekarniku przemieszać.
Na tortillę wyłożyć liść sałaty, trochę przygotowanego kalafiora, ogórka pokrojonego w plastry, pomidora i papryki pokrojonych w kostkę, posypać trochę solą i pieprzem, dać szczypiorek, polać sosem czosnkowym bądź jakimś innym jeśli ktoś nie lubi i gotowe.
Mi z tego wyszło 4 kebaby.
Smacznego!







16 komentarzy:

  1. Mniam, wygląda bardzo smakowicie! <3
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Mimo wszystko preferuję kebaba z mięsem:) Spróbuję przepisu bo rzeczywiście wygląda bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oo :D wyglada smacznie !
    Infinita-fashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. propozycja bardzo ciekawa :) dużo warzyw, które lubię :) chociaż ja jednak wolę z mięsem ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepysznie to wygląda , już wiem co jutro zrobię na obiad :)!

    OdpowiedzUsuń
  6. Borze Iglasty, toż to profanacja! Kebab wegetariański, oksymoron kulinarny! A tak na serio, to wygląda smakowicie mimo iż bez mięcha. ;)

    Pozdrawiam,
    Damian

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale to wszystko smakowicie wygląda! :)
    http://modaidekoracje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. mimo, że należę do osobników typowo mięsożernych, tak żarełkiem w takiej postaci, bym nie pogardził:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jejcia! Kochamy kebaby, a taki wege na pewno nam posmakuje ^^ Fajnie, że tak sobie kombinujesz w tej kuchni ^^ Buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń
  10. No nieźle ;D aż chce się jeść^^

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda przepysznie :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Jest po 22, a ja czytając Twój wpis i patrząc na zdjęcia mam ochotę teraz na takie jedzenie! :D ale wygląda przepysznie! I czytam, że użyłaś czosnku granulowanego, uwielbiam tę przyprawę, do wielu potraw dodaje :)
    Zatem jutro robię kebaba ;d
    Pozdrawiam cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kebab to kebab, dla mnie to nijak go nie przypomina.

    OdpowiedzUsuń